תצפית כוכבים במדבר
תצפית כוכבים במדבר

צפייה בכוכבים במדבר

הטמפרטורה יורדת באופן דרמטי במהלך הלילה במדבר. אז דאגו להתלבש בשכבות ולנעול נעליים נוחות. אם אתם מתכננים לצפות בכוכבים באמצעות מצלמה, וודאו שאין לה מסך בהיר וללא פלאש. כדאי גם להימנע מיתושים, שאינם נפוצים במיוחד בחודשי החורף. חשוב גם להיות סבלנות, כי התבוננות הכוכבים לוקח זמן.

אתה יכול לראות את הכוכבים במדבר?

טיול במדבר אטקמה של צ'ילה יכול להיות חלום שהתגשם עבור כוכבי הכוכבים. הגובה הרב של המדבר וחוסר זיהום האור הופכים אותו למקום הטוב ביותר על פני כדור הארץ לצפייה בשמי הלילה. בקרבת מקום יש נקודות מעניינות הכוללות גייזרים טטיו וואלה דה לה לונה. העיר סן פדרו דה אטקמה, בגובה של 2,407 מטר, היא גם מקום מצוין לבקר בו לצפייה בכוכבים. העיירה מוקפת באזורי פארק בגובה רב ודיונות שמש, והרי געש מהבילים.

הסהרה היא אחד המדבריות החמים ביותר בעולם, אבל זה לא אומר שאתה לא יכול לראות את הכוכבים כאן. בחלק המרוחק הזה של העולם יש גם מעט עננים ליליים. תוכל ליהנות משמי הלילה ללא אורות עירוניים והסחות דעת אחרות, ותוכל לראות כוכבים בהירים כמו הכוכבים. בנוסף לסהרה, תוכלו למצוא גם תיירות אסטרו במדבר נמיביה באפריקה. המדבר הצחיח הזה מתגאה בשמים בהירים ולעתים נדירות יורד גשם.

עוד מקום נהדר לראות את שמי הלילה הוא בראש ההר. המדבר אטקמה הוא 13,000 מטר מעל פני הים, מה שהופך את האווירה נראית צהובה וזהובה. זה גם קר, מה שהופך את שמי הלילה להיראות כאילו זה על כוכב אחר. אפשר לראות קבוצות כוכבים ואפילו את שביל החלב. אם אתה לא לתוך שמי הלילה, אתה יכול לנסות בכוכבים בדירות מלח אויוני בצ ' ילה.

מדוע צפייה בכוכבים במדבר מיוחדת?

צפייה בכוכבים במדבר אטקמה היא חוויה שלא תשכחו במהרה. הגובה הרב, היעדר זיהום האור והסביבה המדברית הצחיחה הופכים את האווירה לאידיאלית לצפייה בכוכבים. וברגע שהשמש שוקעת לתוך האוקיינוס השקט, השמים המדבריים הופכים לכיפת כוכבים מסנוורת.

אם אתם מחפשים חוויה ייחודית ללכת לאיבוד מתחת לכוכבים, המדבר הוא היעד המושלם שלכם. השמים הצחיחים, המכוכבים, נצפים בצורה הטובה ביותר כאשר הטמפרטורות קרירות. המדבר יכול להיות קר מאוד בלילה, אז אולי כדאי לך ללכת בכוכבים בחודשים הקרים של השנה. עם זאת, אם אתה מתכנן להקדיש זמן לצפייה בכוכבים, הקפד לארוז את הציוד שלך למבט כוכבים.

למה אתה צריך מדריך לצפייה בכוכבים במדבר?

אם אתם מתכננים ללכת בכוכבים בעמק המוות, אתה רוצה מדריך. למרבה המזל, יש כמה אפשרויות מצוינות. מדריך כתמים בכוכבים של המדבר יעזור לך לזהות את הכוכבים ואת להצביע היכן אתה אמור למצוא אותם.

לפני שאתה יוצא, בדוק את לוח השנה הירחי כדי שתדע מתי הזמן הטוב ביותר הוא לצפות בכוכבים. הקפד להימנע ירחים מלאים, אשר יהיה לשטוף את שמי הלילה. תרצה גם להשקיע בתרשים כוכבים טוב, שיעזור לך לזהות קבוצות כוכבים וכוכבי לכת. לחלופין, תוכלו לשכור סיור בכוכבים כדי להצביע על קבוצות הכוכבים וכוכבי הלכת.

צפייה בכוכבים במדבר היא פעילות מרגיעה שהעניקה השראה לדורות של אנשים במשך אלפי שנים. הקפד לבדוק את מזג האוויר לפני שאתה הולך, מכיוון שהוא יכול להיות קריר למדי לאחר השקיעה. אתה גם רוצה להביא כיסאות מתקפלים נוחים, חטיפים, ומים. למרות שאתה יכול לראות את שביל החלב בעין בלתי מזוינת שלך, טלסקופ מומלץ אם אתה רוצה לראות עוד כוכבים.

אחד המקומות הטובים ביותר לצפייה בכוכבים הוא המדבר הגבוה של ארצות הברית. עם השמים הבהירים שלה, אפשר לראות כוכבים רבים, כולל אוריון הצייד, כמו גם את מטר מטאורים פרסייד. פארק זה מוקף בערי מדבר, ותוכלו למצוא כמה ממערכות הכוכבים הטובות בעולם במדבר.

לפרטים, לחצו על הלינק: https://www.adamsela.co.il/%D7%AA%D7%A6%D7%A4%D7%99%D7%AA-%D7%9B%D7%95%D7%9B%D7%91%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%9E%D7%93%D7%91%D7%A8/